x

Türk Gazeteci Anı ve Hikayeleri

Türk Gazeteci Anı ve Hikayeleri; Ben Hep Buradaydım, Esnaf hikayeleri, Kendini Yaşamak, Toktamış Ateş, Fehmi Çaluk, Ferda Güley Kitapları. Olur Böyle Vakalar, Doğan Katırcıoğlu, Ferda Güley, Kendini Yaşamak, Haşmet Baboğlu, Rüyalarını Ver Bana

Ben Hep Buradaydım, Toktamış Ateş


Doğu bilimci bir babanın oğlu olan Toktamış Ateş, bir siyaset bilimcidir. On yıl kadar Cumhuriyet Gazetesinde yazarlıkta yapan Ateş, akademisyen ve yazardır aynı zamanda. 1982 Yılında profesör olan Ateş,  otuzun üzerinde eser bırakmıştır. 

Panel konuşmaları ve söyleşilerinin bir bölümünün toplandığı Ben Hep Buradaydım kitabında terör ve şiddetten batı Avrupa komünizmine, Cumhuriyet üzerine söyleşilerden uygulanan ambargolara kadar pek çok konuda birikimlerini aktarıyor.

İlk kez 1960 yılında TDK dergisinde şiiri yayınlanan ve o günden bugüne konuşmayı ve yazmayı kitlesel anlatım aracı görerek kendini ifade eden Toktamış Ateş, "Burada çok sık duyduğum bir soru geliyor sürekli bana. Bana, hocam siz neredeydiniz diyorlar.Ve hep aynı cevabı veriyorum; ben hep buradaydım. Hakikaten buradaydım. Konuşarak, yazarak, derslere girerek. Ben hep buradaydım."

Kitap; Cem Yayınevi kültür dizisi, 1995 basımıdır. 224 sayfadır.

 

Toktamış Ateş Kitapları

Kelaynak Kuşları, Ne Oldu Bize, Arayış, Hoşgörü ve Uzlaşma, Bıktım Bu YÖK'ten, Siyasal tarih, Aslan Sosyal Demokratlar, Cumhuriyet ve Laiklik, 68'li Olmak, Bitmeyen Şarkı Üniversiteler, Demokrasi, Gene Laiklik Gene Demokrasi, İnsanın Özünde Sevgi.

Etiketler: Ben Hep Buradaydım, Toktamış Ateş, Toktamış Ateş Kitapları, Siyasi, Cem Yayınevi kültür dizisi,


Esnaf hikayeleri Fehmi Çaluk Kitabı

Süpermarketlerde birikmiş hikaye var mıdır, kesin bir şey söylemek zor. Binlerce yıllık geçmişi olan esnaflarımız hakkında hikayenin yanı sıra pek çok anı biriktirmiş insanlarımızda mevcuttur.Esnaflık, usta-çırak ilişkisine dayanan, sıcak ekmek üzerine düşler kuran fırıncıları, hayat dokuyan kilim, halı tezgahlarını, demircilerin emek-yoğun akıttıkları terleri, eğri dalı doğru yapan usta elleri ile zamanda demlenerek gelmiştir günümüze.

Gönül tadında, yürek deminde esnaf hikayelerini buluşturmuş olan Fehmi Çalmuk, gazeteciliğin verdiği merakla kitabını okuyucuya sunmuş. Mevlana ile iç içe bir kitap olması, esnafın manevi değerini de su üstüne çıkarıyor. Hak yemeyen, kuruşuna kadar hesap yapan, haktan ve halktan yana olan esnaflarımızı bir kere de hikayeleri ile hatırlayalım.

144 Sayfa kitabı okudukça, bir bardak çay içip muhabbet yaptığımız esnafları hatırlamamak elde değil. Klips Kitap tarafından 2006 yılında basımı ve dağıtımı gerçekleşen kitabı zevkle okuyacağınızı umuyoruz.

 

Etiketler: Esnaf hikayeleri, Gönül Tadında Yürek Deminde, Fehmi Çaluk Kitabı, Kısa Hikayeler, 


Kendini Yaşamak, Ferda Güley

Hepimiz bir dönem anı kitaplarına dönerek geçmişi bugünde aramak, kendimizi tartmak, o anıların unutulmasını engellemek isteriz. Ferda Güley, Kendini Yaşamak bir anılar kitabı. Hatta yazdığı bir kitaba ilk eleştirinin Nurullah Ataç'tan geldiğini de burada küçük bir not olarak verelim istedik.

Daha çok politik anıların yer aldığı Kendini Yaşamak kitabında 1950'li yıllar ile 1980'li yıllar arasında geçen olayları biraz politik gözle biraz ozan kişiliği ile harmanlayarak okuyucuya takdim ediyor. Dönemin siyaset perdesinin gerisindeki bize yalın, ironik ve bir roman tarzında sunan Güley, kendi yaşam kesitlerindeki tarafsız ve berrak görüşüyle de ayrıcalığını gösteriyor.

1915 Bursa doğumlu olan Ferda Güley, 1936 yılında Harb Okulunu bitirdikten sonra 1951 yılında İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı diploması aldı.Kuleli Askeri Lisesinde edebiyat öğretmenliği görevinden 1953 yılında istifa eden Güley, CHP'ye girdi.1954 Seçimlerinde Ordu milletvekilliğini 1957 seçimlerinde tekrarladı. Otuz yıllık politik serüveninde Ecevit döneminde (1961 yılında) Ulaştırma Bakanlığı görevi de üstlenen Ferda Güley, duyarlı ve çağdaş niteliklere sahip bir politikacı olarak aktif görev süresince Türkiye sorunlarına yakından tanıklık etmiş biri olarak anılarını derlediği Kendini Yaşamak Anılar kitabını 1990 yılında yazdı. Cem Yayınevi tarafından basımı gerçekleşen kitap,  559 sayfadan oluşmaktadır.

 

Bir araştırması yapılmadı galiba, ama politika söz konusu olunca çoğu temiz kalanların kaleminden yazılmıştır siyasi günlerin yaşandığı kitaplar. 


Etiketler: Kendini Yaşamak, Ferda Güley, Anılar Kitabı, Siyasi kitap, Cem Yayınevi, 1990 basımı, 559 sayfa.

Hikayeler, Olur Böyle Vakalar, Doğan Katırcıoğlu, Rüyalarını Ver Bana, Haşmet Babaoğlu, 

Bu sayfada üç farklı yazar ve üç farklı kitap seçkisi bulacaksınız. İki Türk gazetecinin kaleme aldığı kitap tanıtımlarına dünyaca bilinen bir eser olan George Orwell kaleminden çıkma 1984 isimli kitabı ekledik. 

Olur Böyle Vakalar, Doğan Katırcıoğlu

Gazeteci kitap yazmazsa olmaz, genel bir kural bu. Şahit olduklarını kitaplara aktaran gazeteciler böylece kalıcı eserler bırakmış olmakta, okuyucusu ile başka bir kapıda buluşmaktadır. Olur Böyle Vakalar, Doğan Katırcıoğlu kaleminden bir dönem Türkiye'sine ışık tutmakta, takibinde bulunduğu haber ve röportajları bizimle paylaşmaktadır. Asparagas habercilik yerine olay yeri haberciliğini her zaman ilk önceliği kabul etmiş olan Katırcıoğlu, Bab-ı Ali'de Doğan abi imajını yaratmayı başarmış bir isimdir.

Kitap, çeşitli konu başlıkları altında facialar, adliye koridorları, olayın gerçekleştiği mekanlar, şahitler, karakollar, masumlar, suçlular arasında Türkiye panoramasını işaret ediyor. Küçükyalı Neşe Sineması faciasından tutun milyoner baharatçı Veskman'ın vurulmasına, Sansaryan Han karakolunda cinayet vakalarından Şale Köşkü anılarına değin pek çok derleme ile karşımıza çıkan Olur Böyle Vakalar kitabını bir solukta okuyacaksınız.

Toplumsal Dönüşüm Yayınları 1998 yılı basımı olan kitap, 311 sayfadır.


Rüyalarını Ver Bana, Haşmet Babaoğlu 


Aşkı, aşkın açtığı yaraları yazmaktan haz duyduğu öykülerle kendinde terapi gören Haşmet Baboğlu, Rüyalarını Ver Bana kitabında YeniYüzyıl, Sabah ve Vatan gazetelerinde de yazdığı öykülerine yer vermiş. Önce kendim için yazdım diyen yazar, kitabı iki bölümde okuyucuya sunuyor. Kitapta daha önce yayınlanmamış öykülere de yer verilmiş.

Sadece acı vermeyen yaraların zaman zaman tatlı talı kaşınmasını ruhumuzda derin yer edinmiş olan anılara benzetir. Aradan geçen zaman o yaralara bakıp iç çekmeye, bir kaç damla yere düşen gözyaşına, yeri gelen coşkuya ve heyecana bırakıp, hayata tekrar sarılma güdüsündedir. Kitap, bu yolculuğu son bakışta aşk öyküleri olarak yorumlayan ana temaya sahip.Ayrılmasak öper miydin diye sorması da belki bu nedenledir.

İttaki Yayınları, 2005 basımı Rüyalarını Ver Bana, Haşmet Babaoğlu kitabı 154 sayfa boyunca anlatımı ile incelikli bir yön çiziyor.

1955 Bursa doğumlu olan yazar, çeşitli gazete ve dergilerde köşe yazarlığı yaptı. 1998 Yılında yazdığı Herkes Birbirine Sevgi Herkese Karşı ve 2001 yılında Bekle Beni Gelmeyeceğim kitapları bulunuyor.



Copyright 2018 - 2024 | RSS Ankara Eski Kitap Facebook esk:tap